Submitted by owner on
Československý stíhací letoun Avia B-135 můžete dostat do vzduchu díky stavebnici Marka Rokowskiego.
V krabici trochu větší než dvě od bot najdete výřezy s uhlíkovými tyčkami, překližkovým ložem motoru a průhlednými pákami kormidel.
Trup je „prostorový“ ze dvou dílů. Do maketového vzhledu stačí mírná úprava přední části.
Ocasním plochám je třeba upravit náběžnou a odtokovou hranu.
Křídlo se vyztuží uhlíkovým páskem a připraví se funkční křidélka.
Seříznutím horní části trupu pod kabinou vznikne prostor pro instalaci elektroniky.
V trupu se připraví otvor pro střídavý motor s přední montáží.
Táhla serv výškovky a směrovky se provléknou bovdeny, které je třeba protáhnout trupem.
Kryt elektroniky je zajištěn magnety.
Dodávaný průhledný překryt kabiny byl nahrazen kabinou, která lépe odpovídá předloze.
Prototyp bylo při zalétání třeba dovážit 50 g olova.
Kamufláž je stříkaná autosprejem. Předlohou je fiktivní stroj z obrany Prahy roku 1942 (AZmodel).
Po doplnění patiny může stroj do vzduchu naostro.
Technické údaje:
- vzletová hmotnost: 477 g
- rozpětí: 86 cm /
- délka: 67 cm
- akumulátor: LiPo 3S 1000 mAh
- serva: 2 x 9g micro s kovovými převody + 2 x 9g micro
- přijímač: Jeti Duplex REX7
- ESC: 25A (2A BEC)
- motor: střídavý 1130 kV, max. 15 A, 46 g, ⌀ 28 mm
- vrtule: 9 x 5 " (max. odběr 12 A)
Literatura:
BÍLÝ, Miroslav, Dénes BERNÀD a Pavel KUČERA. Avia B-35, B-135. 1. vyd. Praha: MBI, 2003. ISBN 80-86524-03-5.